Monday 8 August 2011

wanita, kamu permata berharga!!


aku menulis coretan ini dengan linangan air mata. Mulanya dengan hati yang penuh sakit dan luka melihat wajah rakan-rakan aku sendiri, memaparkan wajah mereka untuk tayangan semua, kerana ingin memenangi undi. hati aku ibarat dicarik-carik juga dikoyak-koyak oleh kaca yang tajam. Saat komputer ini memainkan lagu wanita, oleh kumpulan nasyid de hearty, air mata aku terus mengalir laju. hati ini terguris sekali.

wanita yang aku sayangi diluar sana, jika kamu tahu betapa mahal harga dirimu, betapa mulianya kedudukanmu, kamu tidak akan pernah membiarkan dirimu menjadi tatapan dan bahan hiburan untuk mereka yang tidak layak untukmu. wanita, kamu permata berharga, jauh lebih berharga dari berlian jutaan dolar, kerana kamu dicipta untuk yang teristimewa. kecantikan kamu adalah untuk suamimu juga pada yang halal bagimu.

wanita, jangan rendahkan martabatmu dengan mencalarkan permata itu. jangan biar dirimu diselaputi noda, jangan biar dirimu menjadi fitnah kepada agama. jangan mencelakakan manusia yang lainnya, manusia yang tergoda dengan kecantikanmu, manusia yang menatap rupamu sedangkan mereka bukan orang yang layak bagimu.


wanita, sedarlah betapa mahalnya dirimu. Islam itu menjaga martabat wanita setingg-tingginya, jangan pernah kamu lemparkan martabat kamu dengan melemparkan islam jauh dari hidupmu. Kembalilah kepada tuntutan agama, nescaya kamu menjadi perhiasan dunia yang paling berharga, dan juga di satu masa bakal bergelar bidadari syurga. Syaratnya, agama itu menjadi pegangan juga amanah yang tersemat sentiasa dalam jiwa.


wanita, fahamilah. aku juga seperti kamu. wanita lemah yang tidak berdaya. tapi jauh di sudut hati, aku sangat menyayangi kamu, saudaraku. jadikan dirimu permata yang berharga, bukannya kaca. permata yang dihiasi indah oleh agama, juga cinta kepada Maha Pencipta.

No comments:

Post a Comment