Thursday 4 August 2011

kelas

maaf, aku tiada niat itu. mencalar nama negara sendiri. jauh sekali. tapi dalam kelas hari ini, apa yang bakal aku ceritakan adalah realiti. kata mereka, negara aku negara demokrasi, mendukung perlembagaan sejati, rakyat itu sentiasa menjadi prioriti. Tapi aku melihat hakikat hari ini, realiti sebaliknya.

mengapa kamu tuduh mereka yang tidak bersalah merosak keamanan? sedangkan mereka rakyat yang patut kamu lindungkan? demonstrasi itu kata kamu hasutan dan ancaman kepada keamanan. neraca apa yang kamu gunakan? mata dan otak, atau ikut suka hati sendiri? terserah.

aku letih dengan tipu daya dan helah kamu. tiba masa nanti, kebenaran akan terbukti. keadilan akan tegak berdiri. maka saat itu jangan pernah terfikir kamu dapat lari. lari dari mimpi yang kamu cipta untuk diri sendiri. negara aku itu amat aku sayangi. dan ketahuilah diri ini tidak akan pernah berhenti melangkah dan mengubah realiti hari ini.

-victoria library, 3:46 p.m.-

No comments:

Post a Comment