Tuesday 15 March 2011

bisik hati kamu

entri istimewa buat adik tercinta yang menyentuh hati hari ini, kakak teramat sayang kamu selalu...

tatkala awan mendung menampakkan wajah di kala hari penuh dingin ini, kamu datang bersama suara itu. Suara dari bisik kalbu. Suara yang pada aku punya sejuta makna dalam kata. Bisik hati kamu pada hati ini, jua bisik harapan kamu pada satu cita dan angan tinggi. Kamu mahu genggam mimpi indah itu dalam diri. Cuma kita yang mengerti. Kamu punya hati kuat itu untuk kamu gapai mimpi jadi realiti. Selalu ingat itu.

Kamu insan aku yang aku sayang selalu. Walau sukar untuk aku ungkap pada bibir, tapi rindu dan cinta kamu selalu aku semat dalam hati. Bicara kamu tentang warna dunia yang aneka, bicara kamu tentang manusia yang punya sejuta warna dan rupa. Ingin sekali aku tatap wajah kamu dan cerita semua kisah suka dan duka saat ini. Cerita tentang aku yang selalu rasa bersendiri. walau aku tahu, Tuhan itu sentiasa di sisi dan atas sebab itu aku masih memujuk diri tabahkan hati, namun aku sering rindu senyum dan tawa kamu yang mewarnai hari pada masa lalu. Aku mahu lontarkan resah pada kamu yang mengerti tentang duka dan rasa sunyi ini. Saat aku rasa masa itu sesaat cuma, saat aku rasa dunia itu kosong dan mula hilang warna. Saat aku bertanya pada diri, mana satu mimpi yang aku cari. Juga saat diri ini tidak terdaya dan lemah dalam sakit yang kadang kunjung tiba.

Aku rindu bicara kamu tentang segenap cerita aku pada kamu. Mungkin kita dipisahkan jarak dan masa, tapi hakikatnya kamu selalu dekat di segenap rasa dan ketika. Biar aku genggam rindu dan cinta sayang yang kuat pada kamu, untuk aku kira detik waktu masa kita akan bertemu. Semoga kamu dilindungi-Nya selalu. Itu doa aku.

No comments:

Post a Comment