Tuesday 15 March 2011

untuk mama

-a poem written for my beloved mum, your love is always in me-

masih aku ingat senyum itu
tatkala suria menampakkan cahaya
dalam seribu cerita hidupmu
jatuh dan bangun kamu
hanya atas nama cinta itu

walau cinta itu ada kala mengirim duka
senyum itu tetap kamu ukir
di wajah yang punya seribu rahsia
walau tidak jelas pada pandangan mata
kau gagahkan juga menempuh segala

senyum itu
juga kekuatan untuk aku
melakar impian bahagia kamu
walau ada kalanya seribu batu
memisahkan cinta itu
tapi aku ingat
peluk erat sayangmu itu
hangat ciummu di pipiku

kamu kekuatan aku
jua tempat segala tangis tawa
aku cerita segala
tiada ucap atau kata
untuk dibanding cinta kamu
yang takkan ku temu
walau ku cari sedunia

kasih dan cintamu pada aku
akan aku selalu semat dalam kalbu
kerana aku tahu senyum itu
mengubah duka jadi bahagia
cuma doa yang mampu
aku titipkan buatmu selalu

No comments:

Post a Comment