Tuesday 15 March 2011

buat kamu

setiap insan itu punya kelemahan, termasuk diriku sendiri. tapi kamu, yang aku anggap sahabat, pinta aku cuma satu..kerana kelemahanku tidak mampu buat kamu mengerti, maafkanlah..dan ketahuilah sehingga saat ini, aku masih buntu. buntu untuk memahami apa sebenar yang harus ku lakukan setelah apa yang aku lalui. tapi kamu yang tidak mengerti, jangan cuba sakiti aku. hati ini memang serapuh kaca, yang retak menanti belah..aku mohon kamu, ya, kamu sahabat, temanku, supaya terus bersabar denganku, bukan niatku untuk melukai kamu, tapi aku sedang mencuba yang terbaik buat aku dan kamu, dan semua.

cukup sekadar apa yang kamu tahu tentang aku. biarkan aku simpan semuanya, kerana aku belum merasa kamu bersedia, untuk tahu hakikat itu. walau betapa pahit untuk aku telan semuanya, tapi aku tahu rasanya pasti lebih pahit buat kamu untuk mengerti saat ini. aku perlu waktu, waktu yang aku harapkan dapat membuat kamu dan aku lebih mengerti. lebih fahami semua ini. sahabatku, terima kasih buat semuanya, tiap kata dan waktu yang pernah aku kongsi bersamamu, aku hargainya. hanya doa yang mampu aku titipkan buat kamu sahabat, agar terus tabah menghadapi hari-hari seterusnya. maafkan aku yang tak sempurna, maafkan aku yang buat kamu terluka, bukan niatku begitu, tapi harap aku cuma satu, biar waktu yang menentukan segalanya. tabahkan hatimu, agar hatiku ini juga tabah melihat kamu. maafkan semuanya, aku sahabatmu yanglemah, hanya berharap agar Yang Maha Esa akan memudahkan segala. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment