Tuesday 15 March 2011

taa'ruf

emm, santai je petang ni sebab baru balik dari kenduri di rumah jiran. Haa, banyak kan orang kahwin musim cuti ni? nak makan nasi minyak sampai puas, lepas ni dekat welly, memang susah nak jumpa. Masak sendiri? hee, tengoklah kalau rajin xp i have always thought that everytime i write, it's gonna be the last entry for this year..but we still have a long way to go before 2011 right? haa, hari ni nak cerita pasal diri sendiri. selalunya entri agak berat, and sound really serious..tapi hari ni sengaja nak ubah rasa. Had no idea why i have a very good mood today! ahh, i think it's not too late to introduce myself as this blog owner! haha..let's taaruf!
here are three things about me..selamat membaca :)
                                            
Orang selalu cakap:
1: "Farah ni serius la orangnya." haa, baru tahu ke? kadang-kadang aku rasa sedih jugak, takut nanti orang cakap aku ni macam takde perasaan pulak, buat lawak pun tak senyum..haha! tapi mungkin sebab dari kecik, i have been trained strictly by my dad..lama-lama dah jadi kebiasaan. aku mengaku aku memang serius, tapi ada masanya aku mampu buat kamu tersenyum...aaaaa, mungkin untuk orang yang kenal aku dengan rapat! betul kan?? on the bright side, kalo terlebih ceria nanti orang salah faham pulak? hee xp

 2: "farah ni pemalu/ pendiam"  yang ni pun sama. tak tau nak komen apa. kalau nak cakap aku pendiam, betul jugak sebab kebanyakan masa, even in a group of people that close to me, aku selalunya lebih banyak mendengar dari bercakap. kadang-kadang ada yang menegur, agaknya aku ni memang orang yang banyak berfikir. haa, tu pun betul jugak. aku suka mendengar dan menilai. kadang-kadang sampai terlupa pandangan aku sendiri, yang ingin aku suarakan. emm, tapi ada yang tak setuju bila orang cakap aku pendiam. especially my housemates, cause they been there with me 24 hrs 7, diorang cakap aku ni banyak sangat benda nak cakap, kadang-kadang sampai berebut siapa nak cakap dulu. when i start, i just can't stop. on the other side, it might be cause i am too systematic person, lebih suka menulis dan mendengar dulu sebelum berbicara. haa, salahkah? and i ended up thinking myself as an authoritative person, when it comes to people accepting ideas. isshhh, harap-harap perangai ni boleh diperbaiki lagi. tapi bagus jugak, takde la kena buli. kan kan?

3: "farah suka simpan dalam hati" haha..rasanya banyak orang yang dah tahu, kalau pendiam tu memang maknanya banyak yang dipendamkan. Ya, biarlah aku sendiri yang tahu susah senang hidup ini, selagi tidak melukakan kamu di luar sana.Biar serapuh mana pun hati ini, aku masih punya kekuatan untuk berbicara dengan diri, melalui pena. Walaupun luahan di kamar ini secebis cuma, tapi cukup memberi ketenangan buat aku. Haa, biarlah apa jua pandangan orang, what important is I know what i am doing, and i am happy if others happy..is that so wrong? well, i do admit a lot of patience is needed, but honestly if that can make me a stronger person, why not?

Rasanya cukup dulu sampai di sini. It took me three days to finish this post..penat baru balik dari rumah bapa saudara. Cukuplah untuk melepas rindu pada sepupu kesayangan yang baru pulang bercuti dari Universti Malaysia Sarawak. Namanya, wawa! well, till you hear again from me soon insyaAllah :))

No comments:

Post a Comment